• time : 10:39
  • Date : Sun Feb 04, 2024
  • item visited : 122
سخنرانی و شركت در همایش محصولات كشاورزی سالم

در راستای معرفی و ترویج تولید محصولات کشاورزی سالم گواهی شده مرکز خدمات کشاورزی صائین قلعه با همکاری انجمن مهرانه (انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان) استان زنجان و مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان در روز 11 بهمن ماه اقدام به برگزاری همایش با عنوان محصول سالم نمود که آقایان دکتر شمس اله نجفی سرپرست بخش تحقیقات گیاهپزشکی مرکز و دکتر محمد هادی هادی غفاریان رئیس بخش تحقیقات آب و خاک مرکز به عنوان سخنرانان اصلی در این همایش شرکت کردند و در خصوص اهمیت تولید محصولات کشاورزی گواهی شده، مزایا و چالش­ها و راهکارهای تولید این محصولات، نتایج تحقیقات خود را ارائه دادند.

امنیت غذایی جامعه با تولید محصولات کشاورزی کافی و سالم تامین می­شود. تولید محصولات کشاورزی گواهی شده در گام اول ضامن سلامت جامعه است و در گام دوم تضمینی است برای افزایش توان رقابت محصولات کشاورزی تولیدی کشور با محصولات رقیب در بازارهای جهانی. محصول سالم بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند “ب” ماده (۶۱) قانون برنامه چهارم توسعه، به محصولی گفته می‌شود که عاری از عناصر و ترکیبات سمی و آلاینده بوده و با رعایت حداکثر باقی‌مانده مجاز (MRLs) تولید شده باشد.

محصولات کشاورزی گواهی شده تحت که نظارت و کنترل کارشناسان آموزش دیده و تحت نظارت تولید می­شوند و در صورت تائید سلامت، توسط سازمان ملی استاندارد پروانه حدمجاز آلاینده­ها را دریافت می­کنند. پروانه حدمجاز آلاینده­ها یک گواهی استاندارد تشویقی است که در پروسه تولید دریافت آن، یک کد شناسایی 16 رقمی به محصول کشاورزی تولیدی متقاضی تعلق می­گیرد و محصول کشاورزی گواهی شده را قابل ردیابی می­کند. این کد اطلاعات مرتبط با تولید محصول را در اختیار مصرف کننده قرار می­دهد. مانند اینکه این محصول کشاورزی گواهی شده توسط چه کسی، در کدام منطقه و با استفاده از چه نوع سم و کودی تولید شده است.

04.jpg01_6384264015989054250.jpg02_6384264015999992990.jpg

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags